Tóth Mátyás Tóth Mátyás vagyok, biológia-kémia szakos tanár. Tanulmányaimat az idei évben fejeztem be az ELTE-n, de már a tavalyi évben is tanítottam a Karinthyban, mivel az összefüggő tanítási gyakorlatomat is ebben az intézményben végeztem. Kezdőként tele vagyok kételyekkel és némi félsz is van bennem, de tudom, hogy legyőzöm a nehézségeket és mindent megteszek annak érdekében, hogy hozzá járuljak az iskola hírnevéhez. Számomra a tanítás nem csak egy munka, hanem egy hivatás és életcél, ezért bízom benne, hogy a diákjaim mind az általam oktatott tantárgyakat, mind pedig engem megkedvelnek, ezzel is elősegítve, hogy hatékonyabbá váljon az oktatásom.


Sóspataki Tünde Sóspataki Tünde vagyok, és több mint húsz éve matematikát és angolt tanítok, főként két tanítási nyelvű képzésben. Ebben a tanévben a Karinthyban csak angol órát tartok majd; furcsa is lesz számomra, mert eddig a két tárgyam párhuzamosan futott. Bármelyikről is legyen szó, az óráimat logikusan, racionálisan építem fel. Bízom benne, hogy a megismerkedés után szépen fokozatosan összeáll az egész egy átlátható rendszerré. Úgy gondolom, hogy csak így lehet elérni a célt, a közös célt. Mindenkit megnyugtatok, nem egy nagy ördöngősség!
Nyelvészként a szaknyelvekre specializálódtam, emellett közgazdász és szakfordítói végzettséget is szereztem. Immár harmadik éve a BGE-n változatos üzleti angol kurzusokat is vezetek. Akiket ilyen témák érdekelnek, bátran fordulhatnak hozzám.


Tóthné Dr. Radó Cecilia Tóthné Dr. Radó Cecilia vagyok, magyar és olasz szakos tanárként végeztem. 2008-ban kezdtem a Karinthyban tanítani, de jópár évet kihagytam négy gyermekem születése miatt. Közben 2015-ben PhD fokozatot szereztem későközépkori irodalom témakörben, így a latin szövegek megértése sem okoz gondot.
Most két év kihagyás után félállásban térek vissza az iskolába, vannak köztetek olyanok, akiket már tanítottam, és persze örömmel ismerem meg az új diákokat is.


Kovács Gábor Kovács Gábor vagyok, bár a Karinthy falai között Kojak néven szólít mindenki. Az utcán is bátran szólítsatok így! 19 évvel ezelőtt iratkoztam be először a Karinthyba, akkor még abszolút zéró (-273,15 °C-os) angoltudással, azóta angol-német tolmács lettem. Aki egyszer karinthys, mindig karinthys: így most másodjára is beiratkoztam, immár angoltanárként. 10 éve külföldi koncertturnékat szervezek, zeneipari menedzserként és oktatóként is dolgozom, így a "külföldi" szemléletet és értékeket is szeretném bevinni az órákra, és annyit biztosan ígérhetek, hogy kezdeti angoltudásommal ellentétben senkivel sem leszek fagyos. Bátran kérdezzetek, kérdőjelezzétek meg, amit mondok, ötleteljünk, tanuljunk együtt és egymásról. Szép napot, kellemes létet mindenkinek! :)


Szászné Markó Mónika Szászné Markó Mónika vagyok, biológia-környezettan és angol szakos tanár. 2016 óta vagyok olyan szerencsés, hogy a Karinthys tanárok csapatába tartozhatok. Az első szülési szabadságom alatt végeztem el az angol tanári képzést, azért, hogy idegen nyelven taníthassam a biológiát, ami az első tanévemben nem volt annyira egyszerű. Idén a 3. gyerekem mellől térek vissza, heti 10 órában. Fontosnak tartom a jó kommunikációt, korrektséget, és törekszem rá, hogy igazságosan bánjak a diákjaimmal, és, hogy megszerettessem velük a biológiát. Általában könnyen megtalálom a közös hangot mindenkivel, mivel jó csapatjátékos vagyok, és olykor-olykor egész jó a humorom. Remélem, hogy ezt a tanévet is sikeresen és jókedvűen zárhatom majd a diákjaimmal.


Németh Ádám Németh Ádám vagyok, pszichológus, egész pontosan tanácsadó szakpszichológus. Több, mint tíz éve dolgozom segítő szakemberként, az évek alatt elég sok mindent csináltam már, dolgoztam telefonos lelkisegély-szolgálatnál, egyetemi diáktanácsadóban és pszichiátrián pszichológusként, emellett tanítottam is pszichológiát egyetemen. Nagyon szeretem a pszichológiát mint tudományt, hozzáállást és az emberek segítésének eszközét, azt hiszem szerencsés vagyok, amiért ezzel foglalkozhatok.
Ezért is külön öröm nekem, hogy lehetőséget kaptam a Karinthy IB programjában a pszichológia tantárgy tanítására, pláne, hogy nem pedagógusként kapom meg ezt a bizalmat, és a vele járó felelősséget. Abban bízom, hogy sokat fogunk együtt gondolkodni, sokat kérdeztek majd, még ha az szinte biztos, hogy nem fogunk tudni mindenre válaszolni. A pszichológiában amúgy is elég ritkák a könnyen megválaszolható kérdések. Viszont a közös munkán keresztül biztosan jobban fogjuk érteni a világot, a többi embert, meg talán kicsit magunkat is, ami remélem hasznos tudás lesz mindenkinek, függetlenül attól, hogy ki hogyan kapcsolódik majd a jövőjében ehhez a szakterülethez.


Hegyi Anna Hegyi Anna vagyok, fizika-német szakos végzős egyetemi hallgató. Úgy gondoltam, hogy, bár én magam nem jártam kéttannyelvű iskolába, igazán taníthatnék fizikát németül –így kerültem a Karinthyba. Nagyon várom, hogy két év némettanítás után végre a fizikában is kipróbálhassam magam, emellett természetesen a német terén is szívesen fejlődnék még. Szeretnék élvezhető és egyúttal hasznos órákkal szolgálni. Németből az a célom, hogy megszüntessem a nyelvtanulás során olyan gyakori bátortalanságot, amikor valaki például nem mer megszólalni. Azt gondolom, hogy ha egy csoport befogadó légkörű, ez az akadály legyőzhető, a nyelvtanuló több örömét leli a tanulásban és sikeresebb is lesz. Fizikából szeretném egyrészt átadni azt a logikus és mindig kérdező szemléletet, ahogyan a fizika néz a világra, másrészt pedig magukat az órákat is gyakorlatiasra, emberközpontúra szeretném alakítani.


Koszorus-Lovász Debóra Koszorus-Lovász Debóra vagyok, német-matematika szakos tanár. Gyermekkoromtól kezdve közel áll hozzám a német kultúra, és tanulmányaim során egyre elhivatottabbá váltam abban, hogy másoknak is megmutassam: a német nyelv igenis szép! A matematika izgalmas világa a Karinthyban töltött gimnáziumi éveim alatt ejtett rabul. Tanáraim segítségével ebben az iskolában tanultam meg a kihívásokra lehetőségként tekinteni. Célom, ezt a szemléletet továbbadni, hogy a Bennetek rejlő lehetőségeket az intézmény falain belül és a mindennapi életben is kamatoztatni tudjátok.


Sándor Norbert Sándor Norbert vagyok, történelem-spanyol szakos. A Karinthyba először tíz éve léptem be még diákként, és nagyon örülök neki, hogy most más szemszögből is megismerhetem az iskolát. A tanévben történelmet fogok tanítani, ami az egyik legjobb eszköz arra, hogy a diákok kritikusan gondolkodó, érvelni tudó egyének legyenek. A száraz tények mellett nagyon fontosnak tartom az összefüggések feltárását és azokat az érdekességeket is, amelyek közelebb tudják hozni a tárgyat a tanulókhoz.


Szász Attila Dánielné, Melitta Szászné Melitta vagyok, magyar nyelv és irodalom, valamint történelem szakos tanár. Most csak magyart fogok tanítani, de igazi célom az, hogy gondolkodni tanítsam meg a diákokat: tudjanak a sorok közt olvasni, értsék a lényeget, meglássák az igazán fontos dolgokat az életben.
Olvasni jó!!! Szinte bármit!
Ez egy utazás ismeretlen-ismerős világokba, vagy önmagunkba! Élményszerzés a karantén alatt! Olcsó, akár ingyenes! Ártalmairól, kellemetlen mellékhatásairól nem tudok. Hiszek abban, hogy az irodalom és a történelem segít eligazodni és boldogulni az életben, mert minden, ami jelenleg óriási problémának látszik, egyszer már megoldódott valahol-valahogy-valamikor, ezen már régen is elgondolkodott valaki…
Csak rá kell találni erre a forrásra: költőre, íróra. versre, novellára, regényre…
Ebben szeretnék segíteni.
Szeretem az illatos virágokat (pl. a jázmint), a reggeli napfényben fürdő kertemet, a szépséget, a festészetet, a színeket (főleg a narancsot és a rózsaszínt), az utazást, a jó vörösbort, a humort… És Garcia Márqezt, Bulgakovot, Orwellt, Tolsztojt, Örkényt, Hofit, Bödőcs Tibort…
Befejezem a felsorolásokat, túl sok lesz már.


Németh Adriána Németh Adriána vagyok, az idei az első évem a Karinthyban. Ez a tanév két szempontból is mérföldkő az életemben: ez az utolsó, amit még diákként, és az első, amit már tanárként kezdek meg. Jelenleg hatodéves angol-történelem tanárszakos hallgató vagyok az ELTE-n, a KFG-be is az összefüggő tanítási gyakorlatom révén kerültem. Mind a történelem, mind az angol szeretete meghatározta a diákéveimet, de igazán a Londonban töltött szemeszter szilárdította meg az elköteleződésemet a tárgyaim iránt. Megtiszteltetésként, valamint értékes fejlődési lehetőségként élem meg, hogy idén nem csupán gyakornokként, de történelemtanárként is részt vehetek az iskola életében. Célom, hogy megőrizzem azt a lelkesedést és elhivatottságot, ami diákként pálya felé terelt. Nagy örömmel és izgalommal tölt el, hogy ezt a hivatástudatot, valamint a megszerzett tudást immár tanárként kamatoztathatom.


Fogas Livia Fogas Livia vagyok, angol és informatika tanár. A tavalyi gyakorlatom után ez már a második évem lesz a Karinthyban, és alig várom, hogy idén is elvetemült ötletekkel próbálhassam nektek megmutatni, én miért is szerettem meg anno az angol és informatika két külön kis világát, és ezeket miért éri meg nektek is megszeretni (és persze nagy lelkesedéssel minden apró részét elsajátítani és kitartóan gyakorolni). :)


Bartha Regina Bartha Regina vagyok, német-történelem szakos tanárjelölt. Jelentős év számomra az idei, hiszen öt évnyi hosszú várakozás után végre visszatérhetek szeretett volt iskolámba. Amikor nyolcadik osztályban gimnáziumot kellett választani, abban az egyben voltam biztos, hogy német nyelvet semmiképpen nem szeretnék tanulni. Aztán mégis a német kéttannyelvű tagozatra esett a választásom, és úgy tűnik, ebben az iskolában valamit nagyon jól csinálnak a némettanárok, hiszen immáron én is közülük valóként írom ezeket a sorokat. Nem meglepő hát, hogy elsődleges célom, hogy az óráimon közvetítsem azt a német nyelv iránti szenvedélyt és elköteleződést, ami bennem is kialakult az elmúlt tíz év során, bevetve ehhez a legkülönfélébb módszereket és eszközöket, közben gondolkodásra, kreativitásra és a tanulás élvezetére sarkallva Titeket. Remélem, hozzájárulhatok, hogy a Ti karinthys éveitek is olyan szépek és meghatározóak legyenek, mint az enyémek voltak.


Kovács Szabolcs Kovács Szabolcs vagyok, a gimi első évében döntöttem el, hogy tanár szeretnék lenni, imádtam előadásokat tartani, emberek közt lenni, megismerni őket. Sok mindenhez nem értettem, de a fizikához és a matekhoz igen, így percek alatt eldőlt az út. Leérettségiztem, jelentkeztem egy kellemes hat évre az ELTE-re és most itt vagyok. Ez a második évem a Karinthyban, a tavalyi év csodálatos volt, nagyon sokat tanultam tőletek, rengeteget nevettünk és fejlődtünk. Továbbra is szeretném a lehető legjobbat adni nektek, hogy elérjétek céljaitokat, megtaláljátok a helyeteket a világban és a világot önmagatokban.